Kan man programmera lyckan?

Ja hade man svaret där så skulle jag vara rik som ett troll på flera sätt :=) Det kan stavas till så mycket och framföras på olika språk, men lyckan är väldigt personlig och skall så vara. För mig är inte lyckan det samma som pengar eller success innom musiken heller för den del.

I går var en perfekt dag. Vaknade hemma med barnen i famnen och efter min sedvanliga kaffe tog jag på mig träningskläderna och sprang ut i det underbara solskenet. Som ni ser här på bilderna är det som kommer mot mig godis för ögat och njutning för hela själen. Det att jag svättas som en gris efter 1 timme i olika backar och i terrängen runt Gallträsk i Grankulla är en form av total lycka och det kostar faktisk inget och ligger där för oss alla att njuta av om vi bara vill.

Vi var bjudna till nära vänner på frukost så efter en dusch bar det iväg med hela gänget hem till våra vänner. Dom hade fixat värsta lyxfrukosten så det fanns underbara saker även för mig som just nu försöker styra undan det värsta av sötsaker och godis. Har kvar bilden i min telefon från påsken i norska fjällen där jag köpte en öl, drack en ”klunk” av den och sa ”detta är min sista öl för ett tag”. Tränar varje dag och äter och dricker sunt och mår som en prins. Kan inte annat än att skratta åt min Idol väns klagan i expressen i dag, menar han allvar eller är han ”felciterad” igen? 😉

När jag landade i Kokkola (cokacola som Olle sa när vi var här med Idol) var stressen total, raka spåret till Bennäs och soundcheck med bandet. Jag hann inte ta svängen via hotellet alls innan giget, men fick träffa en hög med underbara mänskor som har lagt ned massor med tid och själ i en ny kväll för hela familjen. Jag hoppas det kommer att bli en blivande succé för IFK detta, nu kom det inte så mycket folk men de som var där var riktig i extas. En helkväll för familjen, wow vilken häftig grej!!

Man vet ju aldrig vad man får när man är med om att ”bryta ny mark” eller ”föda en kultur bebis” på detta vis som vi gjorde i går. När jag fick äran av att sitta med i juryn för att bedömma lokala talanger så är det med högakt jag går in i jobbet som domare. Jag vet hur det känns när man står där framför alla ”naken i själen” efter att ha blottat hjärtat i nått som man hoppas andra skall ta åt sig och förstå. Man skall inte och får inte ta ifrån någon annan en dröm. Men man måste ändå vara ärlig och säga vad som kan komma ur drömmen eller om det hela förblir just detta.. en dröm och inget annat.

När man så får höra Daniel som är 13 år och älskar Elvis (jag tog fram honom och han spelade med hela bandet senare tillsammans med mig) så värmer det hjärtat enormt. Likaså lilla Dominic som är 6 år och dansar som en KUNG, han gjorde moonwalk och det RIKTIGT SOM ETT PROFFS! Bästa showen gjorde utan tvekan Jakob med sin ”Schools out” version, tog hela scenen som ett fullbords proffs. Men valet för bästa framträdande och största talang falt på Ksenia som med en fantastisk röst framförde ”I dont wanna miss a thing” med hjälp av David på piano. Otroligt STORT!!

Jag vaknar i dag på Epoque hotell i Jakobstad, mitt favorit hotell utan tvekan i hela Finland! Tar en sväng och äter frukost innan jag går i bastun med ett smil på mina läppar. Det är inte så konstig, för sanningen ligger där framför mig och har gjort det hela tiden. Jag ÄR LYCKLIG och har all anledning i att så vara. Njuter av livet med väldigt goda vänner, en fantastisk familj och ett perfekt jobb.

This slideshow requires JavaScript.

Tjärlek..

Geir

About Geir Rönning

Artist och låtskrivare! Singer songwriter! View all posts by Geir Rönning

54 responses to “Kan man programmera lyckan?

  • Sari Nordlund

    hejsan Geir!!!! jakobdagar närmar sig och Daniel ser framemot för att spela. Det har varit ganska många spelningar redan under sommaren. men det är så härligt med musiken och ser hur han njuter att få uppträda själv. vi planerar lite att komma och se konsert var du och Olle sjunger i jakobstad . vore så roligt att få träffa dig igen . Förstås det är ju fullt med folk och bråttom där men vi får se om vi lyckas att träffa dig. Än igen måste jag säga att din version av”cant help falling in love” var super bra och Daniel älskar det. Och det passar bra för hans röst också. Ha det så bra och njut av sommaren!!!!!
    sari

    Like

  • Annette

    åh vad glad jag blir Geir 😉 tack vad go du är ler 😛 vore så kul å ses nångång snart 😉 om du har vägarna förbi vackra Karlstad nått 😉
    en lång å go kram till dig fina Geir 😉 vi hörs !!

    Like

  • Adriana.

    Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir | Tjärlek created by geir |
    hähähä! 😀

    Like

    • Geir Rönning

      Ha ha.. Underbara du Adriana 🙂

      Hjärtats ROS till dig vännen!!

      Stor kram och jag hoppas du får en FANTASTISK HELG!!

      Tjärlek,

      Geir

      Like

      • Adriana.

        Hahah, du är underbar Geir 😀

        Jodå, helgen har varit helt okej faktist, men bara .. tråkigt väder med regn osv … fast det är ju sverige så ska inte klaga, haha! 😀

        Hur har din varit? 😀

        KRAM & tjääärlek.

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Adriana vännen,

        du får ta svängen till SOLIGA FINLAND!!

        Stor kram från 28 gradiga Grankulla (i skuggan och jag skämtar INTE)

        Tjärlek..

        Geir

        Like

  • Sari Nordlund

    Hej Geir!!!!
    hälsningar från Daniel och hans föräldrar. Förfesten i Bennäs var jättefint och det var så roligt att få träffa dig. För Daniel var det en upplevelse att få sjunga med dig. Det blev ett fint minne för hela livet. jag har filmat när ni sjöng tillsammans och det är sååå härligt. det var en fin version av låten.
    jag tror det blev en av sommarens favorit för honom. Daniel ville fråga av dig nånting om din version av låten men nu när jag hittade din blogg ska jag säga att han får skriva själv till dig och fråga om det är ok för dig? Ännu en gång tack att du brydde så mycket om honom. vi uppskattade detta och förstås Daniel själv. trevlig sommar för dig Geir från oss alla.
    Sari, Dan och Elvis fantasten Daniel!!!!!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Sari 🙂

      Så underbart kul att ni hör av er!! Det är så otroligt viktigt att vi tar oss tid att få till dessa typer av minner tillsammans. Jag har haft tur med mina förebilder som har tagit sig tiden att prata och ge av sig själv. Så jag vet att det är ett viktigt minne.

      Men det här är också av själviska anledningar bara så ni vet det 😉 Daniel är en underbar kille som jag fattade direkt att han kommer att ta an “uppmaningen” och komma med och njuta. Han har hjärtat på rätta platsen och jag tror vi kommer att höra mycket från honom framöver.

      Elvis har satt sina spår i många av oss, riktigt kul att han fortsätter att göra det! Massor med underbara låtar lever för evigt i hans minne, skall bli kul att höra mera av Daniel oavsett vad han väljer att sjunga.

      Han kan så klart ta kontakt och fråga frågor. Det kan ta tid i bland innan jag hinner svara men jag svarar ALLTID!!

      Hoppas ni får en underbar sommar med massor med njutning 🙂

      Kram,

      Geir

      Like

  • Monica

    Hej Geir… är allt bra där på andra sidan Östersjön? 😉

    Hoppas din onsdag innehåller något intressant och roligt.. och att den blir helt UNDERBAR 🙂

    Här hos mig är det en HELT vanlig onsdag på jobbet. Skapandet av stora och små annonser avlöser varandra. Kreativiteten flödar inte direkt just nu… men efter en god lunch på stan (och lite shopping) kanske den kommer igång igen… haha 🙂

    Lyser solen på dig idag (som här hos mig) …det är väl lite “vardagslycka”, eller hur?

    Kramkram 🙂

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Monica vännen 🙂

      Jo tack här är det kalas 🙂 Mycket att göra så man inte hinner helt med att svara i tid men så är det. Min fru åkte iväg på jobb resa och jag har haft extra jobb samtidigt som jag har barnen och fixar och trixar 🙂 Riktigt kul har det varit.

      Torsdagen var “Grankulla dagen” och det är här vi bor, det fixades konsert där jag var gäst med Osmo Ikonen och hans band. Han är en av nordens absolut bästa live killar tycker jag, GRYMT KUL!! Kolla Osmo här :

      Igår (fredag) var jag hemlig gäst på ett kalas för chefen för mina favorit kostymer (TIGER OF SWEDEN) grymt snygga kläder. Alltid kul att överraska gamla vänner. Vi har känt varandra nu i 6-7 år och vi hinner ses alltför sällsynt men så är det.

      Det mest underbara dock är att få somna och vakna här hemma med barnen i famnen. Nu är det lördag och vi skall ha första dagen på “semestern”. Det kommer att bli mys med fotboll och diverse, solen skiner nog där över molnen som ligger tätt över oss idag. Men mest av allt så skiner den här i HJÄRTAT 🙂

      Tjärlek.. Hoppas du får en underbar helg vännen..

      Geir

      Like

      • Monica

        Hej min vän 🙂
        Förstår att du haft fullt upp… skönt därför och höra att även DU får ha semester någon gång 🙂 Hoppas den blir riktigt bra… OCH avkopplande 😉

        Lyssnade på “All by myself”…OTROLIGT skön låt (den får absolut en plats på min “favorit-lista” :))

        Gråa moln även här i Västerås idag… suck! Men jag vill tro att solen snart tittar fram igen 🙂

        Ha en underbar helg du också med mys, fotboll och annat… och NJUT av den påbörjade semestern 😉

        STOR kramkram… och tjärlek 😉

        Like

      • Geir Rönning

        Hej där Monica min underbara 🙂

        Visst är han underbar min goda vän Osmo. Jag är helt såld på hans musik och som sagt detta gör han även LIVE!!! Otroligt duktig!!

        Låt solen komma din väg, hoppas du får den NU!!!
        Tjärlek..

        Geir

        Like

  • Reija Kontio

    Hei Geir vennen, 🙂
    Den perfekte oppskriften til lykken er nokk det mest
    ettersøkte oppskrift i verden 😉 …
    og vi alle har jo den 😀
    mange bare vet ikke det.
    Dine ingrediensene høres helt riktig til en utsøkt
    resultat 😉
    Fortsette å dele ut den oppskriften til så mange så muligt vennen,og verden blir mye hyggeligere sted å
    leve 🙂
    Stor klem fra Oslo,
    Reija

    Like

    • Geir Rönning

      Jo det kjennes som om det er rette veien dette vet du 🙂 ha ha!!

      Vi koser oss under veien Reija så håper vi verden ikke går under slik som han tosken sier :O) Det er bedre å ta det hele med et smil så får sola skinne på oss når det hele smeller 🙂 ha ha!!

      Stor klem fra gamlelandet 🙂

      Geir

      Like

  • Anna

    oj oj! känner mig lite seg att kolla detta inlägg 😉 men jag skyller på skolan! haha

    haha, när jag hör namnet jakobstad så tänker jag på när ni va där. Inte för att jag fick åka så långt för att se er .. MEN skulle allt velat va där. 🙂

    kul att du fick sitta i Juryn, nu fick du ju va lite bagge här! haha. Nej men det är alltid kul. Men det borde ha varit svårt att bedöma. Hatar att bedöma folk. haha..

    ha de gött! 🙂

    kram o tjärlek!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Anna min underbara 🙂

      ja du, den skolan den skolan 😉 ha ha!!

      Jakobstad är en fantastisk stad och minnena där ifrån för mig personligen sträcker sig 10 år bak i tiden med väldigt mycket sol och tjärlek 🙂

      Bagge kan slänga sig i väggen, ha ha.. Här kom det DJUPA analyser på kors och tvärs och ingen fattade ett skit 😉

      Nej skämt åt sido, det var grymt kul och en riktig STOR ÄRA som jag tar på fullaste allvar.. Många väldigt duktiga talanger..

      Det enda man kan och skall göra är att säga sin ärliga åsikt och det gjorde jag.

      Ha det götteli gött du med 🙂

      Stora kramen och tjärlek..

      Geir

      Like

      • Anna

        hahahahahha! ja, kommer du ihåg i Göteborg när ni va där? inne på genrepet i scandinavium så frågade Bagge vart hans fanclub va och jag och mina kompisar som satt precis jämte honom skrek .. haha.. ja det är minnen asså. Vill ha tillbaka idoltiden! Har nog aldrig följt med några så himla mycket som jag följde med er! 😉

        Nu ska jag till Borås med klassen, haha. Kolla på museum ^^

        kram

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Anna vännen,

        Det var en sjukt kul tid.. Och snart “slår det igång” igen. Skall bli spännande att se vad dom hittar i år 🙂

        Nu är vi ju snart “history” hela förra årets Idoler, kanske du hittar några av oss hängande i taket på Borås museum? Ha ha 😉

        Stor kram på dig, ha en underbar resa 🙂

        Tjärlek..

        Geir

        Like

      • Anna

        ha ha! det fanns mycket hängande i taket.. men inga idoler, tyvärr hahah! men andra intressanta saker 😉

        träffade min gamla danslärare som jag hade från jag va typ 9 eller något till 13/14. Sjukt många år. Sjukt länge sen. Men trevligt att träffa henne igen 😉 Vi kom underfund med att man förändras väldigt mycket på typ 4/5 år 😉 haha.

        kram o tjärlek

        Like

      • Geir Rönning

        Ja där ser du, jag sa ju att du skulle hitta NÅTT i taket 🙂
        Eller hang inte dansläraren där heller? 😉 Ha ha..

        Det är nog bara en tidsfråga innan vi Idoler får en egen plats där i taket..

        Tiden flyger sjukt fort, det är skrämmande på ett sett. Men om man låter tiden fly och njuta med den så blir det bättre. Det värsta man kan göra är att “få panik och MÅSTE HINNA MED SAKER” för det är väldigt vanligt, särskilt bland folk i min ålder. Det är nog därför man ser på dom också att tiden springer fortare än vad de hinner med..

        Jag tror starkt på att man skall njuta HELA VÄGEN!! Så har jag varit hela livet och nu är det försent att ändra så det MÅSTE vara rätt eller hur? ha ha..

        Tjärlek.. och kramen 🙂

        Geir

        Like

  • Idool!!

    Heeejj!! Tack för riktigt braa och fiin musik i lördags!:) Var kul att se dej o Dennis och alla andra uppträda tillsammans,ni sjöng jättebraa:)Hoppas vi ses igen!

    Like

    • Geir Rönning

      Nej men heeeej Idoool 🙂

      Var du där vännen, din luring.. Du borde ju komma fram och säga heeeeej!!! 🙂

      Det var en riktig kul kväll som alltid med killarna bus, men det värmer också hjärtat så otroligt mycket att få så mycket goda kramar på en och samma kväll 😉

      Hoppas vi ses om inte så länge, kommer så klar tillbaks med solen lite senare. Har bara lånat den ett litet tag 😉

      Tjärlek..

      Geir

      Like

  • Inger

    Ja visst är det härligt när man kan fånga ögonblicket med kameran och bevara det 🙂 För sig själv och också för andra. Om man tittar riktigt noga omkring sig där man går varje dag så finns det massor av vackra och intressanta ting att föreviga. Det kan vara precis vad som helst. Vad man ska göra med några miljoner bilder som man inte med bästa vilja i världen kan hålla ordning på är sedan en annan sak. 😀

    Här ser vi då bildbevis för att våra Boys of Summer (and Girls too!) kom med solen och sommaren. Borde jag kanske gå ut nu och knäppa ett foto för att bevisa att sommaren försvann med er också? Det regnar småspik i dag nämligen…

    Stooooooor kram från Angel Eye ❤

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Angel eye 🙂

      Aj då, tog jag med mig godiset när jag åkte iväg med? Det var INTE meningen! Solen skiner faktiskt här i Grankulla nu men vi har nog haft lite åska och regn idag vi med.

      Men det är som jag brukar säga, om inte man är med om de tråkiga sakerna så kan man inte njuta av de underbara saker som händer.. när de väl är här 🙂

      Bilderna samlade jag och har kvar i mitt inre i väldigt många år. Och de bästa finns nog kvar där djupt in i gömman 🙂 men det är underbart kul att kunna få dela med sig av allt godis nu när jag är biten av “bildandet” 😉 ha ha, där fick jag till det!

      Stor kram till dig vännen, du fanns där “in spirit” tillsammans med syster Jenny men det var nog lite extra tungt ändå att ni inte var med om “kram-kalaset”

      Hoppas allt har blivit bättre där och hälsa så klart 🙂

      Kramen & tjärleken..

      Geir

      Like

      • Jenny

        Ja du min vän, jag var med er “in spirit”. Kroppsligt befann jag mig hemma, men mentalt var jag med er i Bennäs.
        Längtar tills jag får befinna mig både kroppsligt & mentalt framför en scen och digga tillsammans med bl.a Inger och där du, Dennis, Nina m.fl underhåller oss.

        Det har hänt och jag ska se till att det händer igen… Vet ej när, var och hur, men det SKA hända, så det så!

        Och du vet väl att vi kan dyka upp när du minst anar?! Hahahahaha… Det har ju också hänt. 😉

        STOR kram från mig till Dig 🙂

        Like

      • Geir Rönning

        Hej där min underbara vän 🙂

        Ja du Jenny, du är saknat måste jag säga. Tur att det börjar närma sig stunden då jag kan berätta lite mera hemlissar 😉 ha ha..

        Stor kram, hörs snart. Hälsa familjen..

        Tjärlek..

        Geir

        Like

      • Inger

        BILDningen blir allt bättre ju mer man bildar sig *asgarvar*. Nånstans, nån gång, när du minst anar… SMILE! You’re on Candid Camera 😉 Weeeee’ll meet again, don’t know where, don’t know when… Nej nu håller jag på och blir fånig. Bäst jag håller tyst hihi. Kraaaaamiz!!!

        Like

      • Geir Rönning

        😉 Javisst.. Ha ha!! Otroligt eller hur!?!??!

        Vi ses om inte långe!!

        Stora kramen till “The City Of Love” 🙂

        Tjärlek..

        Like

  • Jörn och Eva Sundström

    Jacob blev jätteglad att höra att hans idol från teve tyckte om hans framträdande. Så även hans mamma och pappa 😉 Ha en skön fortsättning på sommaren!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Jörn & Eva,

      tack för att ni tar er tid att skriva till mig.

      Det är som jag sa och jag menar det. Ni har en riktig JÄTTE TALANG i familjen :O)

      Han är grymt bra och han verkar vara en toppen kille.
      Det med attityd på scen är något som många försöker få till i många långa år utan att lyckas. Jacob har det naturligt + att han är grymt bra att spela gitarr redan så det var riktigt imponerande.

      Hälsa där en riktig god sommar till er alla och hälsa speciellt till Jacob så klart!

      Mvh

      Geir

      Like

  • Sussie

    Ja ordet lycka kan betyda så mycket för alla.
    Men för mig är lycka när mina barn mår bra och känner sig älskade,omtyckta och bara är lyckliga i sig själva.

    Jag försöker säga till dom varje dag att jag älskar dom av hela mitt hjärta och aldrig vill vara utan dom.
    Lycka är om man trivs med sitt jobb,sin fritid och sina vänner.

    Lycka är också att få vara vän till dig genom Facebook,det betyder väldigt mycket ska du veta.

    Hoppas att du får fortsätta vara lika lycklig varje dag framöver.
    En stor kram och all tjärlek till dig!!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Sussie vännen 🙂

      ja det är helt personligt vad som anses vara lycka, men jag håller med dig i ditt tänkande 🙂 Lyckliga barn är A och O men sedan att få dom lyckliga kan vara skrämmande universalt korkat med tanke på vad vissa ger barnen för att de skall vara “tyst” Ha ha, där är jag inte så lett att ha med att göra 🙂

      Likaså med vad jag begär av mina nära och kära i vad de gör! Det blev ett himla hallå när mina äldsta barn var små (för 25-28 år sen) och jag jagade ut både min egen och min ex-frus familj i regnet för att de skulle röka. På den tiden var det ju helt ok att röka 🙂

      En frukt kan ge samma glada skratt hos barnen som godis lockar fram om man bara tänker efter. Jag fattar inte helt varför alla barnkalas skall vara med “korv och pommes” och otaliga godisar. Men jag erkänner jag är rätt ensam på den planeten.

      “Tråkiga farsan” tar dock igen det med ett himla busande som barnen tycker är sjukt kul och de andra föräldrarna undrar på om jag är sjuk i huvudet.. Och DET är jag 🙂 ha ha.. Min pappa var likadan så jag skyller på honom 🙂

      Jag är så tacksam att ni alla tar er tid att både skriva tillbaks men även alla de flera hundra som är inne enligt statistik här varje dag.

      För mig är lyckan att dela, och jag ÄLSKAR att dela tid och tankar här med er 🙂

      Tusen tusen tack för att ni finns vännen 🙂

      Stora kramen… och den o-stoppliga tjärleken 🙂 till dig med vännen..

      Geir

      Like

      • Sussie

        Ja, min tjärlek till dig är också o-stopplig,och nu är det inte så långt kvar tills vi ses i sommar,det ska bli så kul.
        Ha en fortsatt trevlig måndagskväll,och TACK för att just DU finns!!Du är bäst.

        Like

      • Geir Rönning

        Tack underbara du 🙂

        Skall bli fantastiskt kul att ses snart 🙂

        Yihaa..

        Kramenkramen..

        Geir

        Like

  • Cathy

    Hej Mannen med det fina leendet 🙂

    Ett leende kan vara det enklaste och mest behövliga stödet vi kan ge någon som behöver det. 🙂

    Ja lyckan är nog olika hos människor som du skriver. Lyckan av att se andras lycka är också stor…

    Kul att läsa om att du fått sitta i juryn för ungdomar som hoppas på sina musikaliska drömmar.

    Fortsatt lycka till med allt.;)

    Kram

    Cathy

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Cathy vännen min 🙂

      ja det är inte så svårt som man kan tro många gånger, och ofta är det nog att en person startar det hela och det “smittar av sig” 🙂

      Underbart kul nu i helgen, när kvällen var på väg att ta slut kom det fram många par där tjejerna gav mig kram och killarna tittade på och skakade hand med mig sen och tackade för en grymt trevlig kväll. Jag blev helt tårögd för det var faktiskt många par båda unga och äldre som gjorde detta på vägen hem när jag stod och lyssnade på det underbara bandet 🙂

      Ett så enkel men otroligt givande och ödmjukt sett att avsluta en underbar kväll på, och som sagt jag blev på riktigt tårögd av det hela 🙂 Mer skall inte till 🙂 ha ha..

      Stor kram och all lycka till dig med vännen..

      tjärlek..

      Geir

      Like

      • Cathy

        Hej 🙂

        För ett tag sedan såg jag ett klipp med dig. Du sjöng på W.Championships, sången Victory. Har du varit med och skrivit den? Väldigt fin sång och framträdande 🙂

        kram

        Cathy

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Cathy vännen,

        det är en underbar låt, goda vänner som har skrivit den 🙂

        Jag skrivit låtar till Fotbolls EM tillsammans med dom efter det. “Champions of the day” som blev framfört när Tyskland fick fotbolls EM i Helsingfors 2009 🙂

        Kram kram,

        Geir

        Like

  • Monica

    Hej min vän 🙂
    Min måndag började med ett stort “smil” 🙂 och jag kände lycka bara av att läsa det du skrivit 🙂

    Det sätt du alltid skriver på (och det du berättar om) visar att du är en person som verkligen kan ta till dig och njuta av det du har omkring dig för stunden. Det är något som ALLA borde göra… det är ju faktiskt inte så svårt 😉

    Visst kan man känna lycka över framgång och mycket pengar… men den lycka som känns BÄST i hjärtat är ju “vardagslyckan” (som vi skrev om i förra inlägget). Att verkligen sätta värde på allt och alla man har omkring sig… som man oftast bara tar för givet.

    Hoppas du får en helt FANTASTISK måndag Geir …du är
    helt underbar och väl värd alla lycka, tycker jag 🙂

    Kramkram!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej vännen 🙂

      så glad jag blir av att min lycka “smittar” 🙂 Det är ju GRYMT UNDERBART!!

      Hoppas din måndag har varit snäll och god med dig hela vägen, min blev ännu bättre än väntat!! Mina barn ville inte till dagis idag så vi tog en extra “helgdag” och har hittat på massor med bus tillsammans 😉 ha ha..

      Det är Guds lycka att man har chansen att göra sådant, och jag vet att jag är väldigt lyckligt lottad och njuter absolut av detta när jag kan 🙂

      Stora kramen till dig Monica vännen.. OCH tjärlek så klart 🙂

      Geir

      Like

      • Monica

        Hej igen Geir!
        Min måndag har varit ganska snäll mot mig 🙂 OM man bortser från att det varit lite stressigt på jobbet idag 😦 Men snart är jag på väg härifrån och en luuugn kväll väntar, förhoppningsvis 🙂

        Kul att du fick en extra “bus-dag” med smågrabbarna 🙂

        Glömde säga tidigare att dina bilder är jättefina…vilken enormt vacker natur 🙂

        Ha en fortsatt bra kväll!
        Tjärlek till DIG också… så klart 😉

        Like

      • Geir Rönning

        Hej igen där 🙂

        javisst var det helgalet bus här, slutade med blåmärken och gråt men det låter värre än vad det är. Nu har lugnet lagt sig och alla är nöjda 🙂 (särskilt grannarna, ha ha)

        Önskar dig det underbara lugna nu på slutet av dagen så att själen hittar ron på rätt sätt. Stresset tar nog en stor del av oss alla i bland men det är just då vi alla borde ta tag i det lilla lugna och DET är det inte många som klarar av 🙂

        Tjärlek och lugn till fina dig 🙂

        Geir

        Like

  • Annette

    grymt snygga bilder Geir 😉 å du med är bara för läcker att titta på ler 😉 kram kram

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Annette 🙂

      visst är det bra bilder, jag är så glad att vi var “tvungen” att blogga och ta bilder under Idol sessionen, det har startat ett helt nytt intresse för mig. Jag bara ÄLSKAR att ta bilder och hitta “scoop” 🙂

      Och tusen tack för den fina “sista delen” 😉 kramkram på dig med!! 🙂

      Tjärlek..

      Geir

      Like

      • Annette

        japp helt underbara bilder 😉 fotografera är ett utav mina stora intressen med poträtt å skogsmiljöer å konsärer 🙂 så lite så jag är bara ärlig mot dig för du är bara för läcker 😉 Du ser bara såå väldig mjuk å go ut ler 😉 som en stor nallebjörn 😉 go kram från Annette

        Like

      • Geir Rönning

        😉

        Man tackar och skickar den GODASTE KRAMEN 🙂

        Tjärlek!!

        Geir

        Like

Leave a comment