Med handen på hjärtat.. God Jul och Gott Nytt År!!

This slideshow requires JavaScript.

 

Hej på er, “where ever you are” 🙂

 

Har den sista tiden varit lite upp och ned i sömnsvängen, svårt att greppa dagen och fånga natten utan svårigheter när det blir så här! Men FY den som ger sig som vi säger i Norge 🙂 Med tanke på vilket FANTASTISKT ÅR jag har haft så skall jag ABSOLUT inte klaga! Det som lider mest av min sömn och dygnsrytms brist just nu är ju bloggen.. Och den klarar sig nog oavsett hur man nu ser på det..

Den senaste tidens bravader i Malmö är och förblir i TOPPEN av listan på detta årets underbara “stunts” som jag har fått vara med om. Och det att åter få ta tag i tomtens röda lack kläder från “Rhapsody” turnéerna var helt sjukt kul! Det blev en och annan chockad kille och tjej när jag smög runt med min röda out-fit med piskan hängande tätt intill mig, ha ha!! Tusen tack till Robert Wells för lånet, utan den är jag nog ingen “Back Door Santa” 🙂

Förra veckans onsdag fick jag SMS från underbara Linnea som undrade om jag kunde komma till hennes klubb i Malmö och jama med henne på deras avslutningskväll. Jag kollade snabbt med mitt gäng på Glasklart showen och fick med mig vår basist Alex samt trummis Rasmus. Men jag hann även med en liten sväng till mitt favoritställe Mello Yello som vår chef på Glasklart Bengt äger vid lilla torget. Kalas personal, toppen mat och dryck och denna kväll även riktigt skön live-musik. Bengt erbjöd sig att köra mig sen till Linneas klubb och jag stegade in där vi 23:30 tiden.

Wow vilken underbar klubb, fantastisk stämning och underbart gäng man träffade där. Jag borde ju inte bli förvånad när jag ju vet hur underbar Linnea är, men detta var en riktig “HIGHSCORE!” Spontant lir tillsammans med otroliga versioner på kända och okända låtar och som sagt den fantastiska stämningen var helt magisk. En av årets “höjdare” är nog vår fram jamade egen låt “The Power Ballade” som går till historien som en varm kram från skogen 😉 fast jag vet inte från vilken skog den kom!!

Sent fredag kväll fick jag telefon från Robert Wells som undrade om jag kunde komma till Stockholm och hans “Rhapsody Lounge” på Engelen i Gamla Stan. Jag berättade att vi har avslutningsfest med Malmö gänget men sa så klart ja när jag förstod att jag kunde hjälpa till i svängen i Stockholm med min närvaro. Lördagen blev en spontanfest med avslutning för bandet och vi artister i Malmö då både Fredrik Kempe och jag inte kunde stanna på julfesten så underbara Bengt tog ut oss på en helkväll!! Kommer sent glömma detta amigos 😉

Söndag var det packa i panik och bege sig till Kastrup tillsammans med min fru Anna som hade tagit sig ledig för en myshelg med jul fest i underbara Malmö. Nu hann vi inte ta svängen via Tivoli så som det var tänkt, men KALAS att frugan hann komma och titta på vad gubben håller på med 🙂 Inte så ofta mera som vi hinner ses på detta viset tyvärr..

Väl framme i Stockholm blev det magiska timmar tillsammans med godaste Olle Hedberg och Chris Max. Jag hann ha sound-check och fixa det som fixas skall innan vi träffades på”mitt hotell” Clarion Hotel Stockholm vid Skanstull. Underbara minnen och även en liten hemlis eller två skrattade vi gott åt under tiden som jag gjorde mig klar för kvällens bravader. En liten sväng iväg ut och äta och sedan till Engelen och ännu en magisk afton med Maestro Robert Wells och hans Rhapsody in Rock gäng. Natten slutade med att en skit stal min Iphone, (jag vet vart du bor pga “Find my Iphone”, polisanmälan är gjord och inlämnad) men det får inte ta ifrån oss minnena från denna magiska kvällen tillsammans!! Det kommer även att dyka upp en del nyheter angående Wells och mitt samarbete, men det är lite för tidigt att gå ut med det just nu!

Nu sitter jag hemma i Grankulla och känner mig lycklig, det otroligt tuffa tempo som denna sommaren och hösten har bjudit på har jag klarat av utan att det har blivit för stora förluster av både svett, tårar samt en och annan krasch och förlust av både vett och prylar! Tack till alla er underbara fans och vänner som har kommit hela vägen runt till både nära samt fjärran gigs med allt vad det har tagit med sig på gott och ont. Vi har gemensamt skapat ett helt sjukt underbart år fylld med minnen som jag ALDRIG kommer att glömma. Nu blickar jag framåt till nästa år och DÅ JÄVLAR!! Ha ha.. Puss på er och ha en FANTASTISK JUL och ett UNDERBART NYTT ÅR!! Vi ses därute om inte så länge 😉

 

Den eviga kramen och RESPEKT!!

 

Geir

About Geir Rönning

Artist och låtskrivare! Singer songwriter! View all posts by Geir Rönning

37 responses to “Med handen på hjärtat.. God Jul och Gott Nytt År!!

  • swedenissonice

    Jasså,din förkylning har svårt att släppa taget om dig din stackare.
    Ja,här senare i kväll ska det komma ytterliggare nya starka vindar,det finns liksom ingen ände på det hela.

    Nu vill jag ha i allafalll lite snö och inte det här trista och gråa vädret,och.
    Sara vill ju kunna använda sin skridskor någon gång i år.

    Idag ska vi till frissan,Sara ska klippa och tona håret i lite bruna och svarta färger.Hon älskar att fixa med sitt hår hela tiden,och säger att hon vill bli frisör,när hon blir stor.

    Och det tror jag faktiskt att hon blir,för hon är en väldigt målmedveten liten dam,fast hon bara är 11 år.

    Du får ha en fortsatt bra dag och krya nu på dig riktigt ordentligt,vännen min.
    Kram och mycket tjärlek från oss!!

    Like

  • britt-marie

    Önskar dig ett riktigt fantastiskt Gott Nytt År 2012 ❤ varma kramar from the city of Löw

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Britt-Marie,

      hoppas vi ses snart min vän. Önskar dig och dina en underbar fortsättning på det nya året 🙂

      Kram & tjärlek..

      Geir

      Like

  • Liisa Erlandsson

    Du har tydligen haft ett riktigt gott slut på år 2011.Härligt 🙂 Här har vi helt plötsligt utökat vår lilla familj med en liten katt till. En sötnos som jag hittade på julafton troligtvis utkastad ur en bil vid en liten mack. För ingen vet något eller hör av sig om den lilla krabaten 😉 Men hon får en fin fostermamma här av vår äldre katt och de är helt ljuvliga i hop. Så jag tackar den som gav mig den här julklappen ❤ Och det kan ju vara gott och ha två katter hos sig nu när alla barn är vuxna. Lilltjejen fyllde ju 18, och när hon ger sig av vet man ju inte 😉 Nu önskar jag dig Ett hjärtligt gott nytt år . Kram Liisa+++++9 ( ha ha det skrev kattungen )

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Liisa,

      grattis på det nya året och den nya familjemedlem ni har fått njuta av. Hemskt att folk kan bara lämna djur så där, vi får hoppas den smet till ett bättre liv av fri vilja 😉

      Hälsa och krama hela familjen från mig, önskar er en underbar fortsättning på det nya året!!

      Kram & tjärlek..

      Geir

      Like

  • Inger

    Där kom piskan och tomtesviden fram igen då, härligt! Utan dem, ingen riktig jul 🙂 Det bästa med Robert Wells genom åren är nog Back Door Santa’s utstyrsel om någon frågar mig! 😀 Ja och någon som klarar av att bära upp den då förstås 😉

    Hoppas det ordnar sig med iPhonen. Det är obehagligt att bli av med så pass personliga grejer och fundera på vad någon eventuellt kan använda de uppgifter till som de kan luska ut med hjälp av en telefon, dator eller dylikt där man samlar en massa viktigt.

    Visst har det varit ett festligt år IGEN en gång. Det har ju en tendens att bli fest när du är inblandad, oavsett vad du gör. 🙂

    Har precis kollat på FST-dokumentären om Jimmy Westerlund och då fick vi ju se en glimt av dig också. Fantastiskt intressant och trevligt program. Är så otroligt glad att det går så bra för Jimmy, han är såååååå begåvad. Inom 10 år är han troligen en av världens främsta musikproducenter sades det i programmet. Shit… det är ganska hög ribba att komma över eller hur. Men av någon anledning tvivlar jag inte alls på att det blir så om han själv vill. Han är verkligen unik. 🙂

    Jaha, julen kom och gick, så nu får jag bara önska ett riktigt Gott Nytt År 2012 från mig och Ajabajamannen… och så väntar vi förstås ivrigt på att få veta vad som gömmer sig bakom uttrycket “DÅ JÄVLAR!!!”. 😉

    Oh that reminds me… ska boka biljett till en viss konsert… Gotta go, hej hej, see you later alligator 😉

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Inger my dear Angel Eye 😉

      Ja just get, den dokumentären hade jag glömt bort. Att bli en av de största är i sig inget mål för Jimmy tror jag, men han siktar högt och det skall han göra för han är otroligt begåvad. Men det är vad det är, vindarna vänder och mitt i allt så svänger det åt fel håll. Då är det viktigt att veta var man är och vad man är och DÄR är jag INTE orolig för Jimmy.. Han är en riktig “true surviver!!”

      Min Iphone är ett minne blott men det är vad det är. Det är en lågpannad person som ruvar på mitt ägg, min lila bebis.. Men den bebisen kan inte flyga utan pappa, så det är lugnt. Du vet vad jag menar, de andra som läser detta tror nog jag har tappat förståndet men det bjuder jag på 😉

      Det har åter blivit jul och nya året är just runt hörnet. Vill tacka för ett väldigt kul 2011, snälla hälsa alla involverade 😉 och jag ser väldigt mycket fram emot att ta itu med 2012!!

      Då JÄVLAR 😉 ha ha!!

      Puss på er, och GOTT NYTT ÅR!!

      Geir

      Like

      • Inger

        Japp och nu har jag köpt biljett då, så bara att börja räkna dagarna till det roliga som 2012 för med sig 🙂

        Phew, vilken himla TUR att “bebisen” går säker… och förhoppningsvis också X antal mer eller mindre hemliga telefonnummer du möjligen har sparat i telefonen.

        Ska så klart hälsa. Puss å kram, cheers to 2012!

        I

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Angel Eye..

        Ja, det är en av årets största grejer tycker jag 😉 Ser otroligt mycket fram emot detta 🙂 ännu en underbar TOPP i Österbotten 😉

        Och bebisen är snart tillbaks i uppgraderad version 😉

        Kram & tjärlek..

        Geir

        Like

      • Inger

        Hoppas vi får se bebisen när den blir fullvuxen, eller åtminstone i skriftskolåldern 😀

        Like

  • Reija Kontio

    Hei Geir vennen :),
    ja,hvilken år det har vært … både godt og ondt.
    Vil takke deg for den gamle og ønske deg godt og innholdsrikt 2012 🙂
    Nyttårs klem fra Oslo
    Reija

    Like

    • Geir Rönning

      Hei Reija min underbara vän där i vest 🙂

      Vet ikke om du har blitt igjen i Norge over julen, men tror at vi nå er i samme fantastiske land her litt mer i öst 🙂 ?

      Uansett, det har vert et utrolig hendelserikt år på godt og vondt vennen. Vi får ta med oss det gode å läre av det vonde.. Håper vi ses snart igjen,,

      Godt Nytt År vennen min!!

      Geir

      Like

  • Jenny

    TACK själv vännen, för ALLA underbara minnen som jag (och familjen) har från detta år tack vare DIG! 🙂

    Jag har fått resa iväg och se nya delar av Sverige och fått fyllas med underbara musikaliska “kickar” & minnen.
    Tack, tack & åter TACK!

    Sist men inte minst vill jag önska Dig & Din familj en FANTASTISK jul & ett Gott nytt år med allt vad det innebär.
    Gemenskap, värme, vila, kärlek, god mat & dryck mm mm
    Hoppas att du har lite ledigt under helgerna nu, så du hinner vila och umgås med familj & vänner!

    Många & STOOOOORA julekramar!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Jenny vännen min!!

      Hoppas ni inte har haft det för blåsigt där hemma!! Det där med vila som du skriver om har nääääästan blivit av, men det viktigaste är trotts allt att vi har fått njuta tillsammans av ännu en jul! Näsan är täppt och ögonen rinner och hostan är från en annan planet, men .. jag lever, ha ha!!

      Vi har fått dela på nya underbara minnen även detta året vännen, hoppas det inte dröjer för länge tills vi hinner ta tag i nya utmaningar och att våra vägar åter kan mötas. Vi firar trotts allt några år nu “tillsammans” eller hur? 😉

      Hälsa underbara familjen, önskar er en fin avslutning på julen och ett UNDERBART NYTT ÅR!!!

      Kramen och tjärleken kommer här!!

      Geir

      Like

  • Kerstin Alhola

    En riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 2012 önskar Kerstin

    Like

    • Geir Rönning

      Hej där Kerstin,

      hoppas julen var av det slaget du och dina önskade sig med det lilla lugna? Och att det nya året bjuder på de överraskningar som man nästan inte ens vågar drömma om 😉

      Gott Nytt År vännen..

      Geir

      Like

  • Cathy

    Hej Geir 🙂
    Vill också passa på att önska dig en riktigt
    GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!

    Kram
    Cathy

    Ps.Hoppas de flesta tänker på varför vi firar jul 🙂

    Like

    • Geir Rönning

      Helluuu Cathy min kära 🙂

      Ja du, det är inte många barn idag som vet nått mera om julen än att tomten kommer med packet.. Sanningens ord tyvärr.

      Men det ända vi kan göra är som vanligt att ta hand om våra egna och det är fixat och klart 🙂 En riktig mysig jul blev det!! Som jag skrev till de andra här nedanför så är det dock med en förkyld hand 😉 (ha ha) som jag skriver detta!!!

      Önskar dig och dina en fin och värdig avslutning på julen samt ett FANTASTISKT NYTT ÅR!!

      Kram,

      Geir

      Like

      • Cathy

        Krya på dig bäste Geir 🙂

        Ja hoppas 2012 blir ett bra år för mig :). 2011 var ett ganska tufft år…

        Önskar också dig och din familj ett fantastiskt Gott nytt år!

        Kram i blåsten 😉
        Cathy

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Cathy,

        tack för det vännen, jag har börjat året lite så där tyvärr. Lite som avslutet, i sängen.. Men snart reser jag mig igen 😉

        Hoppas du får det underbara året du söker vännen!!

        Stor kram & tjärlek..

        Geir

        Like

  • Idool!!

    Hejj på dej! Ja dom tycks tycka om “Iphoner” min fotbolls tränare hade råkat ut för samma sak en gång.. ja det har varit ett roligt år då man tänker efter till Idolkonserten och jakobsdagarna t.ex 😀 hahh.. men jag ska önska dejj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År från Jeppis 🙂
    Kram på dej:)

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Idoool 🙂

      Ja det ser ut som att tjuvarnas jul på SVT har inspirerat lite väl många idioter där ute 😉 men det är vad det är. Otroligt att de inte vet att telefonen kan spåras till noga adress samt även raderas och spärras via Icloud men men. Dessa småliga strulputtar får inte ta ifrån oss GLÄDJEN AV ATT FINNAS TILL eller hur? 😉

      Så nu får vi se fram emot nya bravader och nya äventyr tillsammans!! Önskar dig en fin avslutning på julen samt ett FANTASTISKT NYTT ÅR!!!

      Tjärlek..

      Geir

      Like

  • swedenissonice

    Hej där vännen,hoppas att allt är bra med dig,mitt i allt julstök.
    Själv har jag handlat alla julklappar,och slagit in dom.
    Vi ska snart och julhandla lite julmat,skinka,kroppkakor(dom gör jag inte själv)ansjovis till Janssons Frestelse,m.m.
    Tänk vad mycket kul du har fått göra i år,alla människor du har mött,alla spelningar du har gjort.
    Och att vi har fått träffas det betyder såå mycket för mig och mina barn.
    Ett härligt minne att ta fram då och då,det kommer jag aldrig glömma!!
    Och ditt bloggande är alltid så härligt att få läsa,och att man för det mesta får svar tillbaka.
    Nu får du ha en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT 2012.
    Ta hand om dig och din familj,och koppla av.
    Tack för att du finns.
    Puss och mycket tjärlek till dig vännen!!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej där vännen!! Ja nu har julen börjat närma sig slutet, även om det finns de som envisas med att den varar helt till påsken 🙂 men det är en annan historia..

      Julen gick jätte fint här, måst erkänna att sjudom har slagit sig till ro här både i mitt bröst och i vårt hem. Förkylningen är elak och vill inte ge med sig, men det är som det brukar vara.. Jag KAN VARA SJUK NU så då är jag det 😉 Hoppas det lugnar ned sig till nyttårsfirandet för då skall jag sjunga igen..

      Det är ett underbart minne för mig med när vi möttes, snälla krama barnen och hälsa så mycket från mig med ok?

      Önskar dig och dina fina en fin avslutning på julen och ett underbart nytt år!!

      Stor kram och tjärlek..

      Geir

      Like

      • swedenissonice

        Hej Geir,det där med förkylnig låter inte så bra,men hoppas att du hiner bli bra till Nyårsafton och att du då kan använda din fantastiska röst igen.
        Här i Småland bara blåser och blåser det ingen snö i sikte,det börjar bli lite trist nu.Fast förra vintern hade vi ju snö i överflöd,så denna blir väl rätt så mild istället.
        Du fär också ha ett riktigt Gott Nytt ÅR.
        Och jag hoppas att vi ses mycket snart,längtan är STOR.
        Barnen hälsar och skickar dig många varma kramar.
        Ha det!! TJÄÄRLEK.

        Like

      • Geir Rönning

        Hej vännen,

        ja det har blivit en lite svår början på det nya året för många av oss. Jag är fortfarande inte kry och håller sängen i stort sett större delen av dan om jag bara kan (vilket jag inte hinner men provar) Tänker med skräck på de stackars mänskor som fortfarande är utan el och nu är det nya stormar på väg.. Usch!! Vi har fått både snö och nya stormar hit nu så nu är i varje fall barnen glada 🙂 ha ha..

        Stor kram & tjärlek..

        Geir

        Like

  • Monica

    Hej min vän där i Grankulla 🙂
    Snaaaaart är jag JULLEDIG… underbart 🙂 Ska bara fixa lite småsaker här på jobbet som är kvar att göra. Skönt att även DU får vara ledig ett tag nu! Hoppas du lyckas “varva ner” så att du får njuta av mysiga dagar med familjen… OCH mycket vila (så du är redo att möta ett kanske lika händelserikt 2012 🙂

    Otroligt att det gått mer än ett år sen jag började följa ditt “bloggande”… Ser ALLTID fram emot dina inlägg (gillar ju ditt sätt att skriva, som du vet 😉 Sen att du är en varm och omtänksam person som inspirerar är ju bara bonus för oss som följer dig…

    Ser också fram emot att få höra om dina kommande spelningar! Kanske blir det något gig i närheten av Västerås (önsketänkande..haha).
    Hur som helst… någonstans ses vi igen nästa år, hoppas jag 🙂

    Önskar dig och din familj en njutningsfylld Jul och ett lyckosamt Nytt år!
    Var rädda om varandra…

    STOR varm kram och julpuss till dig 🙂
    Monica

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Monica vännen min 🙂

      Ja nu har jag/vi varit jul-lediga och tomten har varit via och vi har även återkommit hem till lugna Grankulla!! Vi firade på Åland med barnens kusiner och hela familjen på min frus sida samlade!! Det var riktigt mysigt, saknar så klart mitt eget gäng där hemma men de hade nog med stormiga Ålesund där “Dagmar” slog till med över 170 kmt.

      Vi fick känna på lite hur många har det nu i julen tyvärr med el avbrott här hemma i går kväll. Ingen fara med oss, det varade endast en dryg timme. När vi var borta var det ett 5 timmars avbrott. Men reaktionen till barnen är väldigt tydlig, vi är sjukt bortskämda med att allt runt oss fungerar. Nu för 20 minuter sen kom min snart 4 åriga William med ficklampan fortfarande krampaktig i handen och hoppade upp i min säng 🙂 Stackars de som har varit utan el nu i snart en vecka!!

      Jag hoppas vi ses snart igen vännen, helt otroligt att tiden flyr som den gör men vi flyr ju med den 😉

      Önskar dig och dina fina en underbar avslutning på julen och ett fantastiskt nytt år!!

      Stor kram och tusen tack för det gångna året 🙂

      Tjärlek..

      Geir

      Like

      • Monica

        God fortsättning, min vän 🙂
        Skönt och höra att allt är bra med dig… förutom envis förkylning då… hoppas du mår bättre snart så du orkar fira in det nya året 🙂

        Ni har kanske liiiite snö i Grankulla men här i Västerås finns inte så mycket som en snöflinga (trist). I år var det tydligen “Dagmar” som bestämde över julvädret! Jobbigt för alla som drabbats på olika sätt av stormen med elavbrott och annat. Vi är ju (som du nämnde) ganska bortskämda med att allt bara ska fungera…

        Har jobbat sen i tisdags men i vääääldigt lugnt tempo (inte mycket som händer i den lokala tidningsvärlden just nu, kan jag säga). All energi på skapandet av annonser brändes av innan jul… nu är det stiltje ett tag!

        Vi har firat en lugn jul hemma och tomten har varit snäll 😉 Nu ser vi fram emot nyårsfirande tillsammans med min bror och hans familj. Då blir det god mat, champagne och mys 🙂

        Tack själv för det gångna året… och allt du delar med dig till oss, underbara du 🙂 Härligt att få följa dig… OCH skriva med dig 😉

        Önskar dig och din familj en magisk nyårshelg!
        Tjärlek… och kramkram så klart 🙂

        Monica

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Monica vännen min,

        ja du, stormarna tar nya tag och elen hinner inte komma på plats, i varje fall är det så här i Finland på många ställen, Jag klarade komma mig på jobb och sjunga in det nya året men det blev raka spåret tillbaks till sängen efter det. Inte vanligt att jag är så mycket i säng som jag har varit tvungen att vara de senaste veckorna, så nu är det dags för en resa till stan och visit hos läkaren.

        Har året fått fart nu för dig eller är det fortfarande lite lugnt? Hoppas ni fick den där underbara god mat och Champagne mys stunden med familjen.

        Stor kram och tjärlek..

        Geir

        Like

  • Carina R

    Det var roligt att se dig igen! Och “fladdret” i magen tyckte också det var bra musik! 😉 God Jul och Gott Nytt År till dig och familjen! Puss

    Like

    • Geir Rönning

      Hej där 😉

      Ja det var sjukt kul att ses igen 🙂 Underbart kul att träffa både “fladdret” och “anledningen” 😉 Hoppas det inte blir för länge tills vi ses igen vännen. Hälsa familjen, stor kram!! God Jul och Gott Nytt År till er alla!!

      Geir

      Like

  • Ann-Sofi

    Grrr, stulen Iphone låter verkligen inte kul med tanke på allt som finns i den ju och nu vet jag ju iiiingenting om det men men 😀
    Ha nu en riktig God Jul och ett Gott Nytt år!
    Kraamar och tjäääärlek från TCOL

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Ann-Sofi,

      ja det är illa illa när någon tar svängen inom “den privata fickan” så som ficktjuven gör. Jag är samtidigt tacksam att jag inte märkte något för jag skulle bi vansinnigt förbannad om jag upptäckte det. Med tanke på ur sjukt samhället är idag hade man väl lagt kvar med kniven i sidan i stället.. Nej en Iphone borta och sårad stolthet är nog nått jag kan leva med 🙂 Allt arbete som finns i telefonen har jag spärrat så det borde förbli hemligt 😉

      Kram, god fortsättning på Julen och Gott Nytt År & tjäääärlek till dig med vännen!

      Geir

      Like

Leave a comment