Daily Archives: 9 May, 2011

Underbara soliga Stockholm, here I am ;)

Hej på er alla 🙂

Ja först borde jag kanske berätta lite vad som hände sen i förra veckans alla möten? Det värsta som kan hända är så klart att man “tappar bollen” och mötet går åt hel…. men så blev faktiskt inte fallet och det är fortfarande lika underbart kul med ALLT!! Tisdagens möte gick helt i tråd med det vi tänkte och nu väntar jag på den informationen som de skickade till mig i slutet av veckan. Projektet är absolut högaktuellt och i gång!

Onsdagen var det ju privata möten, som fortfarande är privata men det gick BRA!! 🙂 Det ända mötet som blev lite på “paus” är det internationella företaget som söker samarbete. Jag bad om mera tid, det fattas en hel del papper som jag ABSOLUT vill ha med in i detta samarbetet. Bättre vi gör det hela helt som det skall göras från början av!!

Torsdagen är den dagen jag mest av allt är ÖVERLYCKLIG OCH STOLT ÖVER 🙂 Mötet med tv producenten blev fantastiskt bra och resulterade i att jag fredagen fick ett möte med en av de som kommer att göra våran “pilot” i sommar. Vi är på gång till  110 % 🙂 Det betyder så klart inte att vi får till detta och att det blir tv på riktigt, men det är otroligt inspirerande att så många tänder på min ide´:) Så filmningen gör vi i sommar och jag VET ni kommer att JUBLA över denna tokiga ide´:)

Fredagen gick även åt att prata med de som kontaktade mig om julshow i år i Sverige och ett muntligt avtal är överenskommit så mina vänner, ni blir inte så lätt av med mig i år 🙂 Haha!! Det blir möten på denna resan nu så vi får kontraktet format dit alla parter vill ha det, jag får återkomma med vart och när det kör igång men ni vet i varje fall att tomten är på gång även i år 😉

Helgen var totalt i morsdags firanndets anda, det var morsdag i söndags i Finland, så grabbarna grus på bilden här fixade balkongen, oljade möblerna och gjorde stor success i köket tillsammans 🙂 Som ni ser är det 2 x Harry Potter så de hjälpte pappa och trollade till det lite extra 😉

Jag åkte iväg till Sverige i morse. Väldigt mycket mindre förberedd än vad jag i vanliga fall är. Kunde inte helt packa och fixa allt igår när det var en sådan stor familj dag så det fick bli panik packning i morse efter jag hade fixat med killarnas favorit gröt och kört dom till dagis. Så nu sitter jag i Stockholm utan min svenska telefon, men det var det värt :):);)

Här hos Douglas Carr har vi redan hunnit göra magi 🙂 Han har gjort klart bakgrunderna till en av låtarna vi gjorde på min förra resa och nu är jag klar med sången 🙂 Helt underbart KANON helt enkelt. Vi jobbar sjukt bra tillsammans!! Så denna veckan blir det mycket magi i musikens tecken precis som vanligt. Vi fikade i solen, tog med oss känslan in i studion och PANG så satt den 😉 ha ha…

Hoppas vi hinner ses lite ni som bor i Stockholm, just nu är jag inomhus och så här blir det i varje fall fram tills fredag. Sen blir det olika möten i helgen, då KAN det vara att vi springer på varan där ute i vimlet 🙂 Jag hoppas det.. Det är PÅ TOK FÖR LÄNGE SEN VI SÅGS!!

Stora kramen, tjärleken & RESPEKT till er alla!!!

Geir