Daily Archives: 15 May, 2011

Idol 2011.. Låt det gråa komma ;)

Hej på er alla från underbara Stockholm!

Våren har tagit ett rejält grepp om både stan och alla underbara mänskor som kommer som på en glädjens parad med glass i handen eller öl på krogen. Stan blommar för fullt och det är inte svårt att se vi är på G mot sommaren med storm steg 🙂

Som vanligt så tar jag på mig träningskläderna innan klockan är 8 på morgonen och jag tar med mig mina stavar och går ned till frukostsalen. Idol hotellet är fullt av proffs simmare från hela klotet just nu så jag är inte den enda som går i träningskläder och ser nyvaken ut 😉 men det känns djävligt bra ändå! Efter ett par koppar kaffe och MYCKET vatten spänner jag fast stavarna och springer iväg ned mot vattnet ned vid Eriksdalsbadet här vid skanstull.

Det känns i varje millimeter i kroppen när minnena tar tag i mig och jag skall erkänna att gråten sitter lite i halsen på mig när jag tänker tillbaks på alla underbara minner som sitter i väggarna på mitt favorithotell, här som jag sover nu varje gång jag är i stan 🙂 Likaså när jag kommer ned vid stranden och ser så klart och tydligt livet är på väg tillbaks efter den långa vintern och våren tar över. Nu är det dags att lägga i båtarna eller putsa till det lilla sista extra innan det är “premiär” för årets båt resa. Men det är samma underbara vyer som skrattar mot mig när jag springer här på morgonen, årstiden är lite mera färgstark än den var under våran Idol tid här. Då tog dom båtarna upp ur vattnet 🙂

Otroligt konstigt att se hur det gråa påverkar oss alla på olika sett. Det slår mig när jag springer hela vägen runt till Långholmen och Stockholm ligger badat i ett enormt vackert solsken fredag morgon. Idag är det lördag och jag fick njuta av ett regnigt Stockholm till dels i går, men det är som det är. Hade den otroligt stora glädjen och äran av att skriva låtar tillsammans med min vän Robert Wells igår, veckan har varit helt kriminellt bra med Douglas Carr och Wells på en och samma gång 😉 HEAVEN IS HERE!!

Nu till detta med det gråa. Varför är det gråa så svart att ha ett gott förhållande till? Nej, grått är TRIST det får vi ju alla lära oss sen vi är små barn. Även det gråa vädret är SKIT för SOLEN ÄR INTE HÄR!! Nej just det.. Men som den gamla farbrorn jag är så vet jag bättre. Om inte det gråa hade kommit och ställt till med allt regn som kom som skickat från gudarna så hade vårt allergi helvete varit ännu värre. Nu regnade det gula pollen problemet bort till stora delar 🙂 och nu mår MÅNGA här MYCKET BÄTTRE! Likaså kan det faktiskt vara underbart att se det gråa SJ tåget äntligen KOMMA efter man har väntat ÖVER EN TIMME på stationen och de envisas med att ge “tåget är tyvärr 5 minuter sen” meddelande varje 5 minut i över en timmes tid?Q?!?!

Men mest av allt är det gråa en STOR nödvändig tillgång för att årets Idol skall bli en succé så som vi alla hoppas på. Jag VET att INGEN vill vara den gråa musen i TV, men om inte vi får se den gråa sanningen stå där och vara tråkig så kommer vi ALDRIG se hur färgstark de som kommer att bli året Idoler är, det är och blir sanningen. Så där har ni svaret på varför “hur fan kom han eller hon med?” Det ligger i ren psykologi och väl planerade riktlinjer från TVs sida.

Jag skall samtidigt säga att jag INTE är så där överförtjust i tanken på att se en väldigt verbalt över kvalificerad Alexander Bard ge sig på ungdomen i årets tv version. Jag HOPPAS så klart att jag har fel, men där Andreas Carlsson gav hård men väl riktad kritik och guide linjer till de sökande i flera år är jag nu rädd vi får en cirkus version med pajas påhopp som inte leder någon stans. Alexander är underbart färgstark och en fantastisk låtskrivare och en väldigt karismatisk person. Men från det och till att ta över efter Anderas Carlsson med RESPEKT är det väldigt långt i mitt hjärta. Men som sagt, jag HOPPAS jag har fel!!

I går fredag kväll njöt jag av mina vänner Olle och Weises underbara humor och färgstarka sett av vara på. Och detta mina vänner har dom i sig bara med att vara som DOM ÄR!! Vi är 10 Idoler från 2010 som satte färgen på det årets Idol TV. Jag har svårt för att tro vi kommer att få se samma färg setting i år med hela skalan av regnbågens alla artister tillsammans som dessutom alla förblev goda vänner 🙂 Jag önskar Idol 2011 välkommen, och jag önskar hela årets gäng LYCKA TILL!! Låt det gråa komma 😉 Jag njuter av färgen senare…

Jag avrundar med ett litet bildspel för att visa vad jag menar.. Njut av ALLA FÄRGER, även den oändligt vackra gråa vardagen vi tyvärr försöker springa ifrån… Ta det lilla lugna och njut NU!! Det är vi ALLA VÄRT 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Kram, tjärlek & RESPEKT!!

Geir