Fotomodell?

Hej där 😉

idag tänker jag berätta hur det kan ha sig att man “hamnar i händerna” på en underbar vacker kvinna 😉 och att sanningen är i sin enkelhet att en RIKTIG RÖNNING SÄGER INTE NEJ!!!

Det kan vara svårt i bland, motivationen till att göra olika saker kan fattas helt, men även det lilla extra när man vet att smilet MÅSTE finnas där när man skall “sälja” om det nu är via tidnings intervju, live TV, radio, eller viktiga möten. Jag som skorpion har ett ENORMT problem, ALLA kan läsa mig som en öppen bok!! Därför har jag också styrt undan poker och liknande spel, I just cant do it 🙂

Har ett underbart jobb nu i helgen i Jakobstad, tillsammans med Dennis och stora delen av “mitt norska gäng” som härjade i Norge under påsken. Skall bli underbart kul att ses igen, och det i “The City Of Love” 🙂 Så jag tog på mig mina träningskläder i morse och sprang ut i regnet. Inte många som ser hur jag skrattar och myser, men jag kommer ju från Ålesund i Norge så regn är mitt mellannamn 🙂

Väl ute i guds fria natur runt Gallträsk här hemma i Grankulla med nya låtar som jag skall sjunga nu i helgen laddat i min Ipad går också tankarna tillbaks  till Idoltiden och alla timmar jag har tränat och pluggat låtar samtidigt. Otroligt skönt att känna regnet piska mot mitt ansikte som en extra “motståndare” i mitt sök efter bättre tider. Jag har inget behov av att springa fort, endast att må bra och det gör jag bäst när jag sliter i motvind 🙂

När jag töjer ut i mitt gym i källaren efter en liten session där kommer tankarna tillbaks till förra veckan när jag var i Stockholm och skrev låtar. Det var också en hel del möten som avklarades och jag är mäktigt stolt över att inte ha tappat kontrollen över allt som komma skall nu framöver. Men det är otroligt viktigt att ha skrattet som “vapen” med på resan. Det får mig att tänka på mina underbara söner Chris och Kevin i Stockholm. Jag vet att det inte är det lättaste att ha alla universums beslut att ta itu med nu när motgång och medgång kämpar om att ta över dagen för de flesta ungdomar i deras ålder. Det är inte konstigt att ungdomen kan få beslutsångest när man hör allt de är tvungen att ta itu med både via skolan och träningar. Båda killarna är nu tyvärr skadade och är tvungen att vila från fotboll och dylikt.

Den grundläggande fysiken är nått som vi alla bär med oss genom hela livet, så för mig är det väldigt viktigt att hålla mig i form för jag vet att det sitter väldigt glada ögen i varje träningspass för mig personligen 🙂 Skrattet kommer mycket lättare när jag mår bra.

Därför var det också underbart kul att se Kevins reaktion när vi gick i gamla stan tillsammans och jag blev igenkänd av killen som har tagit detta foto på oss. Nathalie som gav oss äran att stå bredvid henne här är en van fotomodell och som ni ser fantastiskt vacker. Jag var snabb när Peter frågade oss om att ta bild på Kevin och mig om att be att få vara tillsammans med Nathalie också. En RIKTIG RÖNNING TACKAR ALDRIG NEJ till en sådan ära 🙂 Här följer link till Nathalies blogg www.skindeepblogg.se

och även till Peter Ortviks tidning på netet. Go check it out!! http://www.frontface.se

Love peace and understanding 😉

Geir

About Geir Rönning

Artist och låtskrivare! Singer songwriter! View all posts by Geir Rönning

24 responses to “Fotomodell?

  • Inger

    Nå ja hon går väl an, men killarna på bilden är nog snyggare 😉

    Like

  • Reija Kontio

    Hei Geir vennen 🙂
    Har alltid ment at gamlestad i Stockholm er veldig
    kjekk sted 😉 og der se du … 🙂
    Den er faktiskt det,både Nordisk og til og med Europeisk topp …. og der kan man nyte omgivelsene
    både fin og regn vær.
    Ønsker deg en fin helg og at den ny materiellen din blir vel mottatt 😀
    Ha det best vennen,
    klem,
    Reija
    mottat

    Like

    • Geir Rönning

      Hei Reija min underbara 🙂

      ja du, nå er jeg på en av mine favoritt plasser på hele planeten, Jakobstad 🙂 Våknet på mitt favoritt hotel i Finland, Epouqe å kommer nå rett fra bastun. Da er det vel så rett som det kan bli å få skrive til en NORSK FINNE som forstår hvor utrolig dejlig det er 🙂

      Gamla stan är sjukt underbart, och med sådant sällskap även bättre 😉

      Önskar dig en underbar helg du med vännen, stor kram från “The City Of Love” 🙂

      Tjärlek..

      Geir

      Like

      • Reija Kontio

        Hei Geir vennen 😀
        Planetens beste plass ..og i tillegg i bastun ….
        du er utvilsomt den heldigste mannen jeg vet 😉
        Fortsette med det vennen,men husk … lykke delt er det beste lykken … 😀
        Osloklem,
        Reija

        Like

      • Geir Rönning

        Sanningens ord vennen 🙂 sanningens ord 🙂

        Stor klem fra Finland!!

        Geir

        Like

  • Jenny

    Hej min fina vän! 🙂

    Jag håller med dig om att det står en mycket vacker kvinna mellan dig & Kevin, MEN bilden är kalas-snygg på er alla tre. Så rubiken borde ändras till FotomodellER! 😉

    Lycka till med din träning och ha en underbar helg tillsammans med de underbara “Jeppis-vännerna”.
    Jag är med er i tankarna som vanligt, då jag inte kan vara på plats fysiskt.

    Många & STORA kramar från mig till Dig!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej min underbara vän 🙂

      Du är alltid med Jenny, det vet du 🙂

      Det kommer att fattas ett par denna resa, du och Inger. Det gör det hela lite speciellt men som sagt, ni är med “in spirit” båda två 🙂

      Hälsa familjen och ha en underbar helg ni med 🙂

      Stora kramen.. och TJÄRLEK!!

      Geir

      Like

      • Inger

        Stoooooor kram Angel Friends ❤ Fastän vi är långt borta så är vi ändå på något sätt alltid nära 🙂

        Like

  • Anna

    tjo 😀

    din dag ser ut att ha varit rätt bra, haha.. du säger inte nej till att ta kort med en modell, jag säger inte nej till ett kort med dig! har tyvärr bara ett. hehe .. fler ska tas.. eller? 🙂

    idag så va vi i Danmark med min klass och klassen under oss, (Es1 och Es2) och det va GRYMT KUL! haha.. vi va på picassomuseum.. MEEEN vi kollade inte så mycket, flummade mer runt i parken. Tex byggde vi flera mänskliga pyramider, och jag fick konstigt nog alltid vara överst. HA HA! men det är kul!

    saknar dig! hoppas vi träffas snart 🙂

    kramar!

    Like

    • Geir Rönning

      Tjo på dig med 😉

      Visst var dagen underbar Anna vännen, och det brukar vara så bara man tar i lite extra och försöker göra den till nått bättre. Men just denna dagen fick nog en extra kick av skönhet som inte jag själv kunde styra så mycket 😉 ha ha, men man tager vad man haver ;)..

      Det låter som ni har så underbart kul där du studerar, och jag tror du är lite av en extra fixare du med 🙂

      Stora kramen.. Ha en FANTASTISK HELG 🙂

      Saknar dig med vännen..

      Tjärlek..

      Geir

      Like

      • Anna

        hahaha, ja det va jätte kul i danmark 🙂

        idag va jag och kollade på veronica maggio om du vet vem det är på liseberg. det va sjukt knökat med folk men sjukt trevligt! 🙂 En viss Norberg va där med, synd att man inte kunde träffa han bland allt folk..

        hur blire med lotta i sommar ? 😉 haha

        KRAM

        Like

      • Geir Rönning

        Hej Anna vännen 🙂

        javisst vet jag vem hon är, senast hennes namn dök upp var faktiskt där jag just nu är. Hon gjorde en otroligt bra konsert (tyvärr var inte jag där själv) enligt mina vänner här i Jakobstad i Finland där jag just har vaknat och skall ut och mysa med solen 😉

        Försvann Norberg i vimlet? Han borde veta bättre om det finns kramar att hämta från underbara tjejer som du 😉 eller hur?

        Ha en fantastiskt söndag vännen.. Where ever you are 😉

        Har inte hört från Lotta än 😉

        Tjärlek..

        Geir

        Like

      • Anna

        haha, ja maggio är grym! 🙂 jag stod längst fram typ först. men sen orkade jag inte det så jag gick. Haha! Men det gick bra att stå långt bak och kolla på henne med 😉

        haha, vad skön du är! Ja men visst. Alla älskar att krama mig 😉 ne men han berätta att han inte fick se hela konserten för att det va för mycket folk.. haha.. stackarn!

        haha detsamma, 😉

        kram o tjärlek!

        Like

  • Sussie

    Åh vad du är duktig med din träning,önskar att jag hade samma motivation som du.
    Och dina söner verkar vara lika entusiastiska som du.
    Minst lika duktiga på att sjunga med.
    Och ni är jättesnygga all tre på bilden,du är ju så charmig och fin som alltid.
    Min flicka ska nog gå till skolan i morgon,tycker inte om att vara hemma för länge.
    All värme och tjärlek till dig vännen!!

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Sussie vännen min,

      motivationen är vad den är.. Inte alltid på plats, men jag tvingar mig att ta tiden för jag vet jag mår så mycket bättre 🙂

      Hoppas allt har löst sig för lill tjejen så att hon fick gå iväg idag och att dagen och helgen blir KALAS så som ni förtjänar.

      Stora kramen och tjärlek till dig och dina fina vännen 😉

      Geir

      Like

  • ci

    Hallooj 🙂

    Säger det samma, man behöver inte springa fort bara man njuter utav det.
    Jag känner inte nytta utav att springa fort, då hinner man ju inte se den vackra naturen haha 🙂
    Fast idag var det ingen vacker syn när jag sprang en runda, musiken i öronen och ett lagom tempo, skulle vända om och då står det en man i ungefär 60 års åldern mitt bakom mig. Kan lova dig att jag höll verkligen på få en hjärtattack, herregud vad rädd jag vart, men han bara skrattade så det blev nog bra tillslut, eller kanske inte det började spö regna & jag var tvungen att springa hem igen.
    Men får hoppas det blir bättre väder imorgon, så att jag kan ta en vända då också 🙂

    Nu känns det som att det vart en väldigt lång kommentar, men strunt samma 🙂

    Ha det gött!
    Happyface!

    Like

    • Geir Rönning

      Halloj vännen 🙂

      ja njutningen av att njuta får vi aldrig glömma. Farten spelar inte så stor roll 🙂 Det där med att bli överraskad är både farligt och skrämmande. Min fru ringde just och berättade att det var en gubbe som körde fort uppe på trottoaren vid simhallen fram och tillbaks. Det år mycket barn i rörelse där uppe, jag bad henne ringa polisen igen.

      Vi har en ovana nu väldigt många av oss, vi lyssnar på hög musik samtidigt som vi tränar. Det är väldigt effektivt och bra i mitt jobb, men det kan som i tillfället här över vara väldigt farligt. Dårar finns lite överallt och dom är svåra att skydda sig mot, men det är lite tokigt att vi inte använder en av våra största hjälpmedel till vad det är de skall användas till.. HÖRA 🙂

      Solen skiner fantastiskt fint här idag, skall ta med familjen ut på picknick och mysa lite extra 😉

      Ha det BÄST min underbara HAPPYFACE 🙂

      Tjärlek..

      Geir

      Like

      • ci

        Yess, exakt så jag menar!
        Men jag är en sådan person som lätt blir skrämd, det kan räcka med att min kompis som sitter precis bredvid mig och vi pratade för några sekunder sedan, och bara säger hej, då hoppar jag till och hjärtat slår i 120 igen..
        Men jag tror även, att eftersom jag är en person som MÅSTE ha människor runt omkring mig hela tiden, för annars känner jag mig inte alls bra, och sedan om jag är ute själv och jag helt plötsligt ser en människa så blir min hjärna& mitt hjärta ah rädda helt enkelt 🙂

        Men det är otäckt, speciellt med människor som inte kan hålla hastigheten, rätt som det är så händer det något hemskt!

        Ja solen lyser här också just nu, så nu blir det grillnig med några kompisar vid en sjö ett par timmar framåt 🙂
        ha det gött!

        Happyface!

        Like

      • Geir Rönning

        Hej där underbara du HAPPYFACE 🙂

        Det låter ju KALAS att få träffa vänner och grilla lite vid en sjö- NJUTA AV LIVET!! åh, så UNDERBART!!

        Det finns tyvärr vissa personer som tror de har livets rätt att förstöra andras glädje och direkt sätta fart på sorgens moln. Jag kommer aldrig fatta glädjen vi detta. Var igår och tittade på där killen körde, min fru visade det hela. Min 6 åriga son Oliver berättade dock i detalj vad killen hade gjort, kört hela trottoaren ned i stor fart. Han var tydligen rädd, det så man på honom!

        Måtte lyckan fortfarande stå oss bi och jag önskar ingen annan något ont. Men om man vill göra misären total så köp en biljett till månen utan rymd dräkt och njut av smällen när den är total, tycker jag 🙂

        Stora kramen.. and HAPPYFACE TO YOU TO 🙂

        Geir

        Like

      • ci

        Ja visst var det trevligt att träffa dom, hade super skoj fast tappade bort mig lite i skogen och hamnade på värsta åkern, kändes precis som att man stod på någon stor öken i Afrika, sjukt varmt var det också..
        Tror vi hade för roligt, för kom hem rätt sent så mamma var inte så glad.. menmen, jag hade skoj ialla fall 🙂

        Precis, finns människor till ALLT !
        Det är så synd, för när man minst anar det händer det något hemskt och någon oskyldig person råkar illa ut..
        Tycker det där med månen låter bra, då kan vi andra stanna och ta hand om varandra istället 🙂

        Yeeah happyfacee!

        Like

  • Monica

    Hej Geir!
    Finns bara en sak att säga 🙂 …klart att det även krävs en vacker kvinna på bilden… som motvikt till all manlig skönhet, eller hur? 😉

    Alla dina grabbar verkar vara så fina och mysiga… kan tro att du är RIKTIGT stolt pappa 🙂

    Från det ena till det andra… visst kan det vara riktigt “avkopplande” att springa eller ta promenader i duggregn. Känns friskt och skönt, tycker jag… och man “sorterar” alla sina tankar så bra 🙂

    Är det förresten några av de nya låtarna (du jobbat med sista tiden) som du ska sjunga nu i helgen? Hur som helst så önskar jag dig lycka till i Jakobstad… och ha så UNDERBART KUL 🙂

    Kramkram… OCH tjärlek 😉

    Like

    • Geir Rönning

      Hej Monica min underbara 😉

      ha ha, ja inte känner jag mig så vacker bland dessa ungdomliga skönheter 🙂 Men det värmer hjärtat så klart att få en kram och ett smil på vägen.

      Kevin är inte helt ovan han heller, som liten var han på en del provfilmningar etc och han sjöng min melodifestival vinnare “Why” tillsammans med mig på stora finalen i finska eurovisionen när “Lordi” vann 2006. Jag var där och sjöng förra årets vinnarlåt (2005) och då framförde Kevin första versen helt ensam på scenen 9 år framför hela finska folket 🙂 Stolt pappa som vanligt 😉

      Regnet er en god vän tycker jag, det har jag alltid gillat. Även som liten när man var i väg på “hytta/stugan” med mamma och pappa, och hörde regnet trumma på fönstret och man hade tänd brasa och värma sig på 🙂

      När det gäller de nya låtarna så kommer jag presentera en av låtarna för killarna måste lära sig den till sommarens bravader 😉

      Stora kramen och Tjärlek..

      Geir

      Like

      • Monica

        Hej igen, Geir!
        Det är bara att ta åt sig komplimangen 😉 Tro mig, jag är precis som du… MENAR verkligen allt jag skriver 🙂

        Modigt av Kevin att sjunga ensam på en stor scen när man bara är 9 år…! Tror du att han också kommer att ägna sig åt musiken?

        Visst är det mysigt med “naturupplevelser” man har med sig sen man var liten? Sånt följer en genom livet, sen har man förhoppningsvis lyckats överföra lite till sin barn också 🙂 Tror det är jätteviktigt att bara kunna njuta av små enkla saker mitt i vardagen när allt snurrar på… Men jag gillar ju också när det händer roliga och utmanande saker omkring mig, förstås… en lagom blandning är alltid bäst 🙂

        Tjärlek…

        Like

      • Geir Rönning

        Hej och god morgon Monica,

        tack underbara du 🙂 Jag tar i mot detta med stolthet i hjärtat och det är en mycket bra början på min dag.. Kevin är en hjälte, hans brorsa Chris hjälpte inte precis till. När vi första gången kom in i lokalen (där ryms några tusen personer) sa Chris.. “Är du GALEN?!?! Det kommer ju dessutom vara millioner som tittar på tv” Och det var det ju 🙂 Men Kevin stod på sig och hann före sin store bror Peter som idag lever av musiken precis som pappa 🙂

        Du har helt rätt att i att de små saker är är otroligt viktiga, små söta minnen som man fattar sitter kvar sen liten. Det gör att man fattar bättre vikten av att ge samma sak till barnen nu när man själv är i pappas situation 🙂 Och det hela blir väldigt mycket roligare när man kan dela det med andra så klart..

        Ha det BÄST vännen..

        Tjärlek..

        Geir

        Like

Leave a comment